El Govern estatal preveu aprovar en el proper curs polític la Llei de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local .
Aquesta nova norma canviarà substancialment el panorama legislatiu fixat en la Llei de bases de règim local, i afectarà especialment els ajuntaments del país.
Un informe publicat pel Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques sobre l’avantprojecte de Llei relaciona les principals novetats:
· Es clarifiquen les competències municipals per a evitar duplicitats i eliminar “competències impròpies”
· Es suprimeixen les 3.725 entitats locals menors existents
· S’eliminen les mancomunitats que no tinguin garantida la seva sostenibilitat financera i les seves competències passen a les Diputacions provincials , que es veuen reforçades
· Es dona més força i capacitat d’actuació als interventors municipals, que passen a dependre funcionalment de l’Administració General de l’Estat, per a donar-los de major independència i objectivitat, així com per a garantir la legalitat i el control financer i pressupostari.
· Es fixaran límits a les retribucions dels càrrecs electes
· Es reduirà un 30% del nombre de regidors per cada municipi
El volum dels canvis que es preveuen és tan important que ja ha provocat reaccions contràries de diferents partits polítics, entitats representatives del món local i de les mateixes institucions.
A grans trets aquesta norma suposa una ingerència greu sobre l’autonomia municipal, enforteix el paper de les Diputacions sense tenir en compte models territorials específics com el català, augmenta la capacitat de control dels interventors municipals, redueix la capacitat auto organitzativa dels ens locals ...
En la tramitació de la nova Llei els diferents partits manifestaran el seu posicionament , en aquest moment el que volem fer, en aquest butlletí informatiu, és avançar-vos les modificacions sobre la Llei de bases de règim local que es poden extreure del document de l’avantprojecte de modificació que es va filtrar el 13 de juliol.
Cal dir que no és segur que aquest document sigui el de l’avantprojecte de llei definitiu, però és molt probable que les novetats vagin en aquest sentit i amb poques alteracions.
TOTES LES MODIFICACIONS DE LA LLEI:
Aquesta taula recull el número de l’article que es modifica de la Llei de Bases de Règim Local, el text que s’introdueix, el text que s’elimina de la norma existent i una columna amb interpretacions o observacions.
Podeu descarregar-vos el text complert de l’avantprojecte a : http://www.cosital-valencia.org/noticias/i/941/71/anteproyecto-de-ley-para-la-racionalizacion-y-sostenibilidad-de-la-admnistracion-local
Aquesta nova norma canviarà substancialment el panorama legislatiu fixat en la Llei de bases de règim local, i afectarà especialment els ajuntaments del país.
Un informe publicat pel Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques sobre l’avantprojecte de Llei relaciona les principals novetats:
· Es clarifiquen les competències municipals per a evitar duplicitats i eliminar “competències impròpies”
· Es suprimeixen les 3.725 entitats locals menors existents
· S’eliminen les mancomunitats que no tinguin garantida la seva sostenibilitat financera i les seves competències passen a les Diputacions provincials , que es veuen reforçades
· Es dona més força i capacitat d’actuació als interventors municipals, que passen a dependre funcionalment de l’Administració General de l’Estat, per a donar-los de major independència i objectivitat, així com per a garantir la legalitat i el control financer i pressupostari.
· Es fixaran límits a les retribucions dels càrrecs electes
· Es reduirà un 30% del nombre de regidors per cada municipi
El volum dels canvis que es preveuen és tan important que ja ha provocat reaccions contràries de diferents partits polítics, entitats representatives del món local i de les mateixes institucions.
A grans trets aquesta norma suposa una ingerència greu sobre l’autonomia municipal, enforteix el paper de les Diputacions sense tenir en compte models territorials específics com el català, augmenta la capacitat de control dels interventors municipals, redueix la capacitat auto organitzativa dels ens locals ...
En la tramitació de la nova Llei els diferents partits manifestaran el seu posicionament , en aquest moment el que volem fer, en aquest butlletí informatiu, és avançar-vos les modificacions sobre la Llei de bases de règim local que es poden extreure del document de l’avantprojecte de modificació que es va filtrar el 13 de juliol.
Cal dir que no és segur que aquest document sigui el de l’avantprojecte de llei definitiu, però és molt probable que les novetats vagin en aquest sentit i amb poques alteracions.
TOTES LES MODIFICACIONS DE LA LLEI:
Aquesta taula recull el número de l’article que es modifica de la Llei de Bases de Règim Local, el text que s’introdueix, el text que s’elimina de la norma existent i una columna amb interpretacions o observacions.
Podeu descarregar-vos el text complert de l’avantprojecte a : http://www.cosital-valencia.org/noticias/i/941/71/anteproyecto-de-ley-para-la-racionalizacion-y-sostenibilidad-de-la-admnistracion-local
Article
|
S’afegeix
|
S’elimina
|
Interpretació
|
|
2
|
L’atribució
de competències als ens locals es farà seguint d’acord amb els criteris de sostenibilitat financera i amb
subjecció a la normativa d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat
financera
|
Per a
l’atribució de competències es tindrà en compte el criteri de màxima
proximitat de la gestió administrativa als ciutadans.
|
Deixa de
considerar-se com a criteri per a desenvolupar una competència el de
proximitat als ciutadans i es fixa com a element d’atribució el d’eficiència
econòmica i subjecció a les normes sobre estabilitat i sostenibilitat
financera.
|
|
7.3
|
Les
competències atribuïdes s’exerceixen en els
termes fixats en la Llei
i es farà control d’eficiència de
l’atribució.
|
|||
7.4
|
Excepcionalment les entitats locals
podran exercir competències no previstes en la Llei, així com altres
activitats econòmiques sempre que no es posi en risc financer l’exercici de
les competències pròpies i es garantitzi la sostenibilitat financera de
l’exercici de les noves competències o activitats econòmiques, respectant el
compliment del prinicipi d’eficiència i la resta de requeriments de la
legislació d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
|
Existeix
la voluntat de fixar normativament quines són les competències pròpies dels
els locals i de fixar l’excepcionalitat per al desenvolupament d’altres
competències i activitats, les quals es podran exercir sols si aquest
exercici és financerament possible.
|
||
8
|
Tanmateix, podran les províncies i
les illes assumir la gestió de serveis municipals mínims d’acord amb el que
disposa l’article 26.3.
|
S’afegeix
un paràgraf per avançar la possibilitat, com veurem més endavant, que les
Diputacions assumeixin competències dels municipis.
|
||
10.1
|
Les
Administracions públiques ajustaran les seves relacions al principi de lleialtat institucional.
|
|||
10.3
|
La coordinació de les entitats
locals tindrà per objectiu assegurar el compliment de la legislació
d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
|
S’afegeix
un nou paràgraf en l’articulat relatiu a la coordinació entre
administracions, per a fixar que aquesta anirà dirigida al compliment
d’aquesta normativa pressupostària.
|
||
COMPETÈNCIES
MUNICIPALS
|
||||
25.2
|
b) Medi ambient urbà i, en particular,
gestió de residus sòlids urbans i protecció contra la contaminació acústica,
lumínica i atmosfèrica, en les zones
urbanes.
|
Protecció del medi
ambient.
|
D’acord
amb el nou redactat, les competències municipals sobre medi ambient quedarien
únicament per a les zones urbanes (!)
|
|
Promoció i gestió
d’habitatges, conservació de camins i vies rurals.
|
Desapareix
la referència a aquestes competències.
|
|||
Escorxadors
|
Desapareix
la referència a aquesta competència, que de fet era, a la pràctica,
anacrònica.
|
|||
Assistència social primària
|
Promoció i reinserció
social.
|
Desapareix
la referència a la promoció i la reinserció social, tot i que aquestes
funcions ja estan contingudes en l’assistència social.
|
||
Padró municipal d’habitants
|
De fet ja
una competència municipal fins ara.
|
|||
Participar en la programació
de l’ensenyament i cooperar amb l’Administració educativa en la creació,
construcció i sosteniment dels centres docents públics, intervenir en els
seus òrgans de gestió i participar en la vigilància del compliment de
l’escolaritat obligatòria.
|
Desapareix
tota referència sobre competències municipals en educació (!). El cost de
participar en el manteniment de centres educatius pot ser aplaudit per
alguns, però s’haurà de veure qui fa front al manteniment d’aquestes. Les
ajuntaments deixarien de participar en l’educació, això a la pràctica vol dir
eliminar les regidories (?).
|
|||
25.3
|
S’haurà d’evaluar la conveniència
de la implantació de serveis locals, conforme als principis de
descentralització, equilibri i sostenibilitat financera.
|
La llei
determina les competències municipals de conformitat amb els principis establerts en l’article
2n.
|
||
25.4
|
La Llei a que es refereix
l’article 25.3 haurà d’anar acompanyada d’una memòria econòmica, que
reflecteixi l’impacte sobre els recursos financers de les Administracions
Públiques afectades, i el compliment dels principis de sostenibilitat
financera i eficiència del servei o de l’activitat. La Llei ha de preveure la
dotació dels recursos necessaris per assegurar la suficiència financera dels
ens locals, sense que això pugui suposar, en cap cas una major despesa de les
Administracions Públiques.
Els projectes de lleis estatals
hauran d’acompanyar-se d’un informe favorable del Ministeri d’Hisenda i
Administracions Públiques en el que s’acrediti el compliment dels criteris
anteriors.
|
|||
25.5
|
La Llei impedirà duplicitats
administratives, establint amb precisió el servei o activitat local, amb
estricta separació de les competències estatals i autonòmiques.
|
|||
SERVEIS
MÍNIMS I OBLIGATORIS
|
||||
26.2
|
Per reial decret s’establiran
estàndards de qualitat per a tots o alguns dels serveis previstos en aquest
precepte , que serviran de base per a fixar els recursos financers assignats
per l’Estat a les entitats locals i es determinarà la periodicitat i el
procediment d’avaluació.
|
Els municipis podran
demanar a la Comunitat Autònoma
la dispensa de la obligació de prestar els serveis mínims que els
correspongui quan els resulti impossible o de molt difícil compliment
l’establiment i la prestació d’aquests serveis pel propi Ajuntament.
|
L’Estat
vol fixar per norma el cost i la qualitat dels serveis mínims obligatoris i
calcular i assignar els recursos per a finançar-los, com també sistemes de
control.
Les
Comunitats Autònomes deixen de tenir la competència per assumir serveis
mínims per dispensa dels municipis. Aquesta estaria encomanada a les
Diputacions.
|
|
26.3
|
En els municipis de menys de 20.000
habitants les Diputacions provincials assumiran la titularitat de les
competències per a la prestació de serveis mínims obligatoris quan la prestació
en l’àmbit municipal, ja sigui per raó de la naturalesa del servei, la
possibilitat o la sostenibilitat financera no compleixin els estàndards de
qualitat establerts en l’article 26.2
|
Aquest
article és el que estableix l’assumpció de competències municipals per part
de les Diputacions. No clarifica el procediment per a fer-ho.
|
||
La Diputació provincial acordarà
amb els municipis (a qui assumeixi competències) el traspàs dels mitjans
materials i personals. Aquest acord inclourà un pla de redimensio per adequar
estructures organitzatives, laborals, immobiliàries i de recursos resultats
de la nota situació, preveient mesures de mobilitat geogràfica i funcional i
en el qual es valoraran els estalvis generats. A manca d’acord, la Comunitat Autònoma
ordenarà el que procedeixi.
|
El
procediment d’assumpció de competències pot comportar el traspàs de personal
, béns i altres recursos. Es preveu la redacció d’un pla de redimensió de les
estructures (pot afectar el personal) i que s’hagi de fer el càlcul dels estalvis
generats si n’hi ha.
Les
comunitats autònomes passarien a tenir un paper residual, resolent
discrepàncies en els processos.
|
|||
La Diputació escollirà la forma
de gestió que millor garanteixi el compliment dels principis d’eficiència i
sostenibilitat, d’entre les previstes en l’article 85 d’aquesta Llei.
|
L’article
85 fa referència als diferents tipus de gestió directa i indirecta dels
serveis públics.
|
|||
26.4
|
Sens perjudici de la cooperació
autonòmica, les Diputacions assistiran els municipis per a garantir el
desenvolupament de les funcions públiques necessàries en les Corporacions
municipals.
|
Les Comunicats
Autònomes podran cooperar amb les Diputacions provincials en la garantia del
desenvolupament dels serveis mínims i obligatoris.
|
Posició
preeminent de les Diputacions sobre les Comunitats Autònomes en la prestació
dels serveis mínims i obligatoris als municipis.
|
|
DELEGACIÓ
DE COMPETÈNCIES
|
||||
27.1
|
L’Estat i
les Comunitats Autònomes, mitjançant
Llei, podran delegar als municipis
l’exercici de competències, sempre que es millori l’eficiència de la gestió
pública, contribueixi a eliminar
duplicitats administratives i sigui d’acord amb la legislació d’estabilitat
pressupostària i sostenibilitat financera. La Llei de delegació ha de
determinar l’abast, contingut, condicions i durada, així com el control d’eficiència que es reservi
l’Administració delegant i els mitjans personals, materials i econòmics que
es transfereixin que en cap cas podran
suposar una major despesa de les Administracions Públiques.
|
La delegació
de competències
tindrà en compte que s’aconsegueixi una major participació ciutadana.
|
||
27.4
|
La delegació ha d’anar acompanyada
necessàriament del corresponent finançament, per al qual serà necessària
l’existència de dotació pressupostària adequada i suficient en els
pressupostos de l’administració delegat per cada exercici econòmic, essent
nul·la sense aquesta dotació.
|
S’afegeix
que una delegació serà nul·la si no existeix finançament suficient que
l’acompanyi.
|
||
28
|
Els municipis poden
realitzar activitats complementàries de les pròpies d’altres Administracions
públiques i, en particular, les relatives a l’educació, la cultura, la
promoció de la dona, l’habitatge, la sanitat i la protecció del medi ambient.
|
S’elimina
l’article que possibilitava l’exercici per part dels ajuntaments d’aquesta
relació de competències “impròpies”, buscant que la seva activitat es
cenyeixi a l’establert en els articles 25 i 26.
|
||
LA
PROVÍNCIA
|
||||
31.1.A)
|
Son fins
propis i específics de la
Província:
a)
Assegurar la prestació integral i adequada en la totalitat del territori
provincial dels serveis de competència municipal, assumint la prestació comú i obligatòria en els termes establerts en
l’article 26.3.
|
S’inclou
en l’articulat relatiu a la
Província i les Diputacions el desenvolupament de
competències municipals mitjançant l’assumpció d’aquestes en ajuntaments de
menys de 20.000 habitants.
|
||
36.2.b)
|
Son
competències pròpies de la
Diputació:
b) L’accés
de la població als conjunt de serveis mínims de competència municipal ... en el seu cas, mitjançant la
prestació comú i obligatòria prevista en l’article 26.3.
|
|||
ALTRES
ENTITATS LOCALS
|
||||
42.1
|
En particular, l’àmbit comarcal
podrà ser considerat per a la prestació comú i obligatòria, a càrrec de les
diputacions provincials, dels serveis mínims, d’acord amb el que disposa
l’article 26.3
|
Aquest
article obre la porta al desenvolupament de serveis mínims i obligatoris per
part dels Consells Comarcals, amb possible finançament de les Diputacions.
|
||
44.6
|
Aquells municipis que tinguin les seves
competències assumides per les diputacions d’acord amb el previst en
l’article 26.3, no podran integrar-se en una mancomunitat ja existent, ni
crear una mancomunitat nova.
|
Impossibilita
la creació o integració en mancomunitats de municipis a aquells que tinguin
competències traspassades a les Diputacions.
|
||
45.2.d)
|
Sols es podran crear entitats
d’àmbit territorial inferior al municipi si resulta una opció més
eficient per l’administració descentralitzada de nuclis de població separats
d’acord amb el previst en la
Llei d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat
financera.
|
S’eliminen els quatre
paràgrafs que feien referència al sistema d’organització d’aquests ens , del
sistema d’elecció dels membres, del règim de Consell Obert i la indicació
sobre acords relatius a béns, operacions de crèdit i expropiació forçosa.
|
Es limita
l’existència i funcions de les entitats locals menors , les quals hauran de
ser regulades per normativa autonòmica. Deixen de tenir personalitat jurídica
pròpia i capacitat de gestió autònoma.
|
|
45.1
|
Les lleis de les Comunitats
Autònomes sobre règim local regularan les entitats d’àmbit territorial
inferior al municipi.
|
|||
45.2
|
En cap cas disposaran de
personalitat jurídica i dependran d’un Ajuntament.
|
|||
RELACIONS
INTERADMINISTRATIVES
|
||||
55
|
Les entitats locals, d’acord amb el
principi de lleialtat institucional hauran:
|
Per a l’efectivitat
de la coordinació i l’eficiència administratives, les Administracions de
l’Estat i de les Comunitats Autònomes, d’un costat, i les entitats locals, d’un
altre, hauran en les seves relacions recíproques:
|
Es
circumscriuen totes les obligacions establertes en quan a les relacions
interadministratives als ens locals, no quedant afectades per aquestes
obligacions l’Estat i les Comunitats Autònomes (!)
|
|
55.c)
|
Valorar l’impacte que les seves
actuacions, en matèria pressupostària i financera, puguin provocar en la
resta d’Administracions Públiques.
|
|||
57.2
|
La subscripció de convenis i la
constitució de consorcis haurà de millorar l’eficiència de la gestió pública,
eliminar duplicitats administratives, i en tot cas complir amb la legislació
sobre estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
|
Es pretén
posar condicions per a la creació de consorcis entre ens locals, fixant que
hauran de justificar la major eficiència en l’ús dels recursos econòmics per
a poder-se crear.
|
||
57.3
|
La constitució d’un consorci sols
es podrà fer quan la cooperació no es pugui formalitzar a través d’un conveni
i sempre que en termes d’eficiència econòmica la fórmula del consorci permeti
una assignació més eficient dels recursos econòmics. En tot cas en la
constitució d’un consorci es garantitzarà la sostenibilitat financera de les
Administracions participants així com del mateix consorci que no podrà
demanar més recursos que els inicialment previstos.
|
|||
SERVEIS
PÚBLICS LOCALS
|
||||
85.2
|
Els
serveis públics de competència local s’hauran
de gestionar de la forma més eficient d’entre les enumerades a
continuació.
|
|||
85.2.a)
|
Sols podrà fer-se ús de les formes
previstes en les lletres c i d quan quedi acreditat que resultin més
eficients que les formes disposades en les lletres a i b.
|
Per a
desenvolupar servei de gestió directa mitjançant c) Entitats pública
empresarial local o d) Societat mercantil local de capital públic, s’haurà
d’acreditar que la fórmula és més eficient que fent-ho mitjançant a) Gestió
directa o b) Organisme autònom local.
Es vol
posar límits a la creació d’empreses públiques i societats mercantils.
|
||
85 ter. 2)
|
La
societat haurà d’adoptar una de les
formes previstes en el text refós de la Llei de Societats de Capital aprovat pel Rial
Decret Legislatiu 1/2010, de 2 de juliol.
|
La
societat haurà d’adoptar una de les formes de societat mercantil de responsabilitat
limitada.
|
||
86.1
|
Els ens
locals podran exercir la iniciativa pública per a l’exercici d’activitats
econòmiques sempre i quan no es posi
en risc la sostenibilitat financera de l’exercici de les seves competències.
En l’expedient acreditatiu de la
conveniència i oportunitat de la mesura haurà de justificar-se, en especial,
que l’entitat local presta tots els serveis obligatoris, mínims o no, d’acord
amb els estàndards de qualitat establerts, així com que la iniciativa no
genera risc per a la sostenibilitat financera del municipi, ni en allò
relatiu al manteniment dels referits serveis, ni a la pròpia activitat fruit
de la iniciativa pública.
L’expedient haurà de contenir una
justificació de la intervenció subsidiària de l’entitat local en aquella
activitat econòmica degut a la inacció de la iniciativa privada, així com un
anàlisi del mercat, relatiu a l’oferta existent i als possibles efectes de
l’activitat local sobre la concurrència empresarial.
|
Es posen
condicions per a l’exercici d’activitats econòmiques per part els ens locals
, com la justificació de la seva
viabilitat, els efectes sobre el sector privat i que aquestes activitats
econòmiques no es puguin fer en el supòsit que no s’estiguin complint amb els
serveis mínims i obligatoris.
|
||
86.2
|
S’elimina
la declaració de reserva en favor de les Entitats locals de les següents
activitats o serveis essencials: subministrament de gas i calefacció, serveis
mortuoris...
|
|||
86.3
|
Correspon al ple de la Corporació
l’aprovació dels projectes previstos en els apartats anteriors, sens
perjudici de l’aprovació definitiva per l’òrgan de govern de la Comunitat Autònoma.
|
Quan l’exercici de
l’activitat es faci en règim de lliure concurrència, l’aprovació definitiva
correspondrà al Ple de la
Corporació, que determinarà la forma concreta de gestió del
servei.
|
||
86.4
|
En qualsevol cas l’Administració de
l’Estat podrà impugnar els actes i acords previstos en aquest article, quan
incompleixin la legislació d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat
financera.
|
|||
FUNCIONARIS
DE CARRERA
|
||||
Tractem
aquestes modificacions, pel seu volum,
en un article a part.
|
||||
MODIFICACIONS
EN LA LLEI REGULADORA
DE LES HISENDES LOCALS
|
||||
Tractem
aquestes modificacions en un article a part.
|
||||
DISPOSICIONS
ADDICONALS
|
||||
Primera
|
El nomenament del personal directiu que, en el seu cas, hi hagi en
les Diputacions provincials, s’haurà de
fer d’entre els funcionaris de carrera de l’Estat, de les Comunitats
Autònomes, de les Entitats Locals o funcionaris amb habilitació de caràcter
estatal, als quals se’ls exigeixi el títol de doctor, llicenciat, enginyer,
arquitecte o equivalent, d’acord amb els criteris de competència professional
i experiència.
|
|||
Segona
|
El nombre màxim de personal eventual de cada entitat local no podrà
excedir del seu nombre de regidors o diputats provincials.
|
|||
Tercera
|
En relació
als consorcis
es regula: l’adscripció dels consorcis
a una administració, la seva subjecció al règim pressupostari i de control de
l’Administració pública a la que estiguin adscrits, l’obligatorietat de fer
una auditoria de comptes anuals i que el seu personal sols podrà precedir exclusivament
d’una reassignació d’efectius de les Administracions participants, com també
que les retribucions d’aquest personal no podran superar les establertes per
a llocs de treball equivalents en l’Administració Pública d’adscripció.
|
|||
Quarta
|
Les entitats locals no podran
constituir o participar en la constitució, directa o indirectament, de nous
organismes, entitats, societats, consorcis, fundacions i altres ens durant el
temps de vigència del seu pla econòmic financer o del seu pla d’ajustament.
Les entitats del
sector públic (consorcis, fundacions,
organismes, societats, ...) que desenvolupin activitats econòmiques i que es trobin en situació deficitària hauran
d’aprovar abans del 31 de desembre de 2013 un pla de sanejament per a
corregir el dèficit. Si la correcció del dèficit
no s’ha produït abans del 31 de desembre de 2014 l’entitat s’haurà de dissoldre.
|
|||
Cinquena
|
Avaluació de serveis
municipals: en el termini d’un any els ajuntaments
hauran de sotmetre a avaluació el conjunt dels seus serveis per ajustar-los
al principi de sostenibilitat financera i evitar duplicitats administratives.
S’haurà de seguir una metodologia avaluadora que aprovarà l’Estat.
Si de l’avaluació en resulta que no
es poden mantenir alguns serveis:
a) Si es tracta de serveis facultatius o activitats econòmiques, s’hauran
de suprimir.
b) Si es tracta de serveis obligatoris es podrà privatitzar el servei (!)
sempre que no sigui una funció pública
Si l’avaluació negativa afecta els
serveis mínims i obligatoris aquests seran assumits per la Diputació.
Si el servei es presta per
delegació d’una altra Administració pública, s’ajustaran les condicions
financeres de la delegació o serà causa de rescissió del conveni.
|
|||
Sisena
|
Serveis mínims
prestats per mancomunitats i entitats locals menors: s’hauran de sotmetre a avaluació en el termini d’un any i seran
assumits per les Diputacions si aquesta és negativa.
|
|||
Setena
|
Col·laboració amb les
intervencions locals: la Intervenció General
de l’Estat podrà assumir mitjançant conveni les actuacions de control i
fiscalització interna de les entitats locals, segons disponibilitats i
mitjançant una contraprestació econòmica que haurà de pagar l’entitat local.
|
|||
DISPOSICIONS
TRANSITÒRIES
|
||||
Quarta
|
Es dissolen totes les
entitats locals menors existents. El seu personal
s’incorpora a l’Ajuntament i aquest queda es subroga tots els drets i
obligacions existents.
|